Goddag vänner!

Jag har verkligen måndag i kroppen idag. Var ledig igår och spenderade dagen tillsammans med Lindha och hundarna i Duved. Det gjorde för övrigt att jag inte bara har måndag i kroppen utan även ont i kroppen.

Efter att ha hejat som en galning på Kalla och Hellner i måndags så blev jag ju så inspirerad. Jag trodde verkligen att det där med skate är något som jag verkligen kan. Det är min dolda talang och jag ville verkligen upptäcka den och göra något bra med den. Så var det inte. Jag och Lindha var ut på förmiddagen igår i elljusspåret i duved, jag skateade (eller försökte, såg nog mest ut som en blandning av att jag var nödig och höll på att ramla) och hon körde klassiskt. Jag hade Levis i dragsele och om han drog så mycket vet jag inte, han sprang mest runt och kissade och var rädd att jag skulle köra på honom. Men det var roligt! Det var jätteroligt faktiskt, jag behöver nog några gånger till för att slipa tekniken innan jag satsar mot ett OS i ryssland.

Efter turen i elljusspåret tog vi med oss turskidor och hundar och åkte till Cattis och Alex och hämtade de stora bamsehundarna. Sen skidade vi tillbaka till Lindha och fick till och med sällskap av solen och några älgar. Så härligt!

Men om man på riktigt, vid 25 års ålder, ska satsa på ett att få vara med i ett OS. Vilken gren är då lättast? All form av skidåkning känns uteslutet, jag och lindha funderade på om Curling kanske vore något?

Eller backhoppning? Fast efter att ha sett Anja Pärsons backhopp igår så var inte så lockande. Curling är nog säkrast för mig, har ju fått höra att jag är feg som tjuren Ferdinand. Skulle Ferdinand vara med i OS så är det väl i curling.

/Anna

Kommentarer
Postat av: s

om det bara är själva deltagandet och inte placeringar du är ute efter kan du ju bara byta nationalitet! gift dig med en costa rican så är os-platsen säkrad och inte behöver du oroa dig över vilken gren som passar bäst- du kan ställa upp i alla..! ;)

2010-02-18 @ 17:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0