Stanna hemma!

Kan nog inte ens börja med att beskriva hur irriterad jag är just nu men jag ska försöka. Som ni kanske vet så har det snöat här i den kungliga hufvudstaden. Och även fast det vanligtvis snöar på vintern, i alla fall om man bor i Sverige, så verkar det inte riktigt ha sjunkit in hos Stockholms befolkning, Stockholmarna. Detta gör att det blir KAOS i lokaltrafiken. Minst sagt.

"STANNA HEMMA" säger SL och verkar tro att alla som har turen (?) att bo i Stockholm är egna företagare, anställda med flex eller arbetslösa. Jag, som inte är något av ovanstående, måste åka till skolan för att gå på mina föreläsningar. Eftersom jag inte bor i Flemingsberg, där min skola ligger, så måste jag använda mig av först buss och sedan pendeltåg för att komma till skolan. Det är nu problemen börjar. I morse väntade jag i 30 minuter på att min buss skulle komma när jag skulle ha väntat två. Detta innebär att eftersom bussarna går med 10 minuters mellanrum så var det två bussar som inte behagade dyka upp. På pendeln däremot hade jag lite större tur. Där tog det bara 25 minuter att åka sträckan som vanligtvis tar 6 minuter, tack SL!

Mikael den stackaren som vanligtvis har turen att åka tunnelbana i princip ända till dörren på jobbet måste nu gå två tunnelbanestationer för att komma till Liljeholmen eftersom att tunnelbanorna inte kan gå utomhus. Och då ska det tilläggas att tunnelbanan åker utomhus i cirka 20 meter innan de åker in i en tunnel igen för att åka till Midsommarkransen som i alla fall är en hållplats närmare oss. Och kön till ersättningsbussarna som kör sträckan som tunnelbanan inte kan ska vi inte ens prata om. Vi snackar 30 minuters väntetid bara i kön till den. Jag vill flytta hem till Norrland där bussarna inte stannar för lite nederbörd.

Är så arg och kall och hungrig nu så jag tror att jag smäller av. Och dessutom har jag tandvärk.

Kommentarer
Postat av: A

Ja jag säger då bara stackars dig. Här fungerar allt finfint

2010-02-24 @ 07:53:42
Postat av: A igen

Det var alltså här mikael skulle ha åkt ersättningsbuss :) http://www.expressen.se/Nyheter/1.1894796/de-slass-for-att-fa-plats

2010-02-24 @ 10:32:00
Postat av: Andréa

Ja och det är ju helt sjukt! Herregud!

2010-02-24 @ 21:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0