KALAS?

Om en timme har jag gjort 60 procent av denna vecka. Känns ju som det gått över förväntan snabbt och smärtfritt.

Igår var det kalas för min lillfis som fyllde år. Momma, Lobbe, Bill och Snobben kom på kalas men ingen hade med sig present. Vad är det för sätt egentligen? Vem går på kalas utan att ha med sig present? Bara kommer och äter tårta och har sig.

Appropå kalas så är det snart 50-årskalas för min kära mor. Hon har hyrt en lokal på skogsbruksvägen och för någon kväll sedan så hjälpte jag henne att göra en inbjudan som hon nu satt upp på jobbet. Det fick inte stå på den att hon fyller 50 år. Det fick inte ens stå "Vill du komma och fira min födelsedag?" Det enda jag fick skriva var Välkommen på kalas, platsen, tiden och att det bjöds på både mat och dryck. Inte ens en liten notis om att hennes dotter fyller veckan innan fick vara med på inbjudan.

Nåja, nog om det. Vad jag vill komma till är att hon är lite rädd att ingen ska vilja komma, så jag erbjöd henne mina vänner. Såå.. om du tror att du skulle kunna ha roligt på min mammas 50-årskalas och känner för lite gratismat och alkoholhaltig dryck så säg till mig. Det är lördagen den 6 februari. Mamma föreslog till exempel att jessica kanske skulle kunna sjunga en sång och det vore ju väldigt roligt, eller hur jessica?

/Lundin

Kommentarer
Postat av: Lindha

vet inte om mamma ska komma?? eller ska jag fråga??

2010-01-20 @ 17:07:26
Postat av: Anna

jo men jag tror hon å janrik ska komma. Det är iaf vad ryktena säger

2010-01-20 @ 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0