Uttråkad tjej skriver lista

Här kommer en sammanfattning av mitt 2009.

Man har alltid så mycket planer när ett nytt år börjar på vad som ska hända under året. Förra året var min plan att flytta ner till stockholm, börja plugga och träffa en massa nya människor. Jag misstänkte att jag skulle längta hem men tänkte ändå att jag skulle lära mig att trivas och att jag skulle bli kvar där under minst tre år.

I början trivdes jag verkligen jättebra men när jag började bli osäker på utbildningen och hela livssituationen så började jag även att längta hem. Det ena ledde till det andra och det slutade med att jag flyttade hem och tommy blev kvar.

Nu när det nya året har börjat så har jag nya planer för vad det ska innehålla. Först och främst tänker jag försöka hitta mig en bostadsrätt att bli ägare till. Det är inte det lättaste eftersom ingen verkar vilja sälja just nu. Sedan ska jag jobba kvar på Eniro tills jag hittar nåt nytt jobb. Dags att prova nåt nytt och det snarast. Sedan har jag och Lindha en väldigt spännande plan för hösten som vi ska fila på. Om det blir av, vilket det ska, så kommer jag vara sjukt nervös och spänd hela sommaren.

Ska bli intressant att se hur mitt 2010 blir.




Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade till stockholm vilket innebar en massa nya saker, körde bil i huvudstaden, sprang runt med mick och gjorde radio, skrev massa artiklar, sprang st olavsloppet (hade iofs inte med sthlm att göra), var arbetslös. Ja det finns säkert hur mycket som helst.
Höll du några av dina nyårslöften? Minns inte ens om jag hade något
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, ingen nära vän.
Dog någon som stod dig nära? Nej tack och lov så klarade jag mig från det i år. Planen är att jag ska klara mig även i år.
Vilka länder besökte du? Grekland och Thailand
Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? En vintersäsong hemma i jämtland med en massa soliga dagar tillsammans med de bästa.
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 14 oktober
Vad var din största framgång 2009? Hm, framgång? snarare bakgångar det året.
Största misstaget? Kan inte komma på nåt misstag direkt.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Inga skador mer än blåmärken, inga sjukdomar mer än svinis.
Bästa köpet? Resan till thailand
Vad spenderade du mest pengar på? Ohh, en massa kläder som jag kanske egentligen inte behövde.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, att min moster och mats köpte pappas gård så den blev kvar "i släkten"
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Oj, nu minns jag ju bara dom på slutet. I don't believe you med pink, i gotta fealing och bad romance.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? I perioder ledsnare och perioder gladare så jag tror att det går jämt ut.
Vad önskar du att du gjort mer? Ahh, hjärnsläpp. Kommer inte på nåt, kanske rest mer.
Vad önskar du att du gjort mindre? Kanske ätit godis och rökt. Haha.
Hur tillbringade du julen? Mestadels på jobbet faktiskt, på julaftonsmorgon var jag och per ute på morgonpromenad, sedan blev det fika och julklappar med familjen innan jag åkte på jobbet.
Blev du kär i år? Ja det blev jag det.
Favoritprogram på TV? Så många, var en riktig tv-nörd, vänner, sex and the city, flashforward, mammas pojkar, idol.
Bästa boken du läste i år? Twilight-böckerna och hypnotisören
Största musikaliska upptäckten? Hos mig själv var det verkligen ingen.
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Min rosa iPod som är borta nu.
Något du önskade dig men inte fick? En ponny =)
Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Bodde hos Kattis i Sundbyberg, var på skolan och när jag kom hem hade jag fått två blombud, Kattis hade gjort tårta. Annelie, Karin, Elena och Jennie kom och grattade mig, vi åt tårta och drack skumpa om jag minns rätt.
Vem saknade du? Pappa som jag aldrig kommer sluta med. Saknade familjen och mina vänner i jämtland när jag bodde i Stockholm
De bästa nya människorna du träffade? Tjejerna i klassen såklart!


/al


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0