Att hitta den där inre balansen

Nämnde förrut om människor som kör sitt eget race och kör över andra.
Sen finns det förstås de som kör över sig själva just för att de ständigt går med på andras race - ständigt går med på att bli överkörda.

Jag har på bara några år blivit så otroligt stark och självständig - vilket jag inte tror har en speciell slutstation, det är nog en ständigt pågående resa, precis som att uppnå lycka är.
Men.. jag har sedan ett tag tillbaka äntligen hittat balansen mellan att inte köra över mig själv - eller andra för den delen. 
Kan däremot inte påstå att jag har varit en sådan som kört på en stenhård mur och attityd och kört "mitt race" och bara tänkt; jag jag jag jag jag jag. Snarare tvärtom. Att jag har kört över mig själv i många år genom att jag har varit för feg för att uttala ordet - nej.  
Ack så skönt att kunna säga nej! Det finns ju faktiskt en balans! Länge trodde jag att - antingen får jag börja sätta mig mig mig mig i första hand och skita i alla andra - eller - köra över mig själv för andras viljor/skull.

Jag tror man blir mycket gladare och starkare och självständigare om man slutar tänka egocentriskt. Sluta tänka jag jag jag jag jag, börja GE mer, inte bara tänka på sig själv - börja tänka på andra! Våga ge utan en tanke/krav på att få något tillbaka. Riva muren och slopa den hårda sidan man visar utåt i rädsla för... något. Dessa manniskor skadar förmodligen bara sig själva omedvetet och i tron/hopp om att INTE skada sig själv - det blir med andra ord motsatt effekt.

Det jag menar här i mitt djupa plötsliga moment är att det är många som är det ena eller det andra om ni förstår. Och att jag länge befunnit mig i den kategorin som kört över mig själv på många sätt då och då. Varit feg. Även fast jag också tycker det är ren feghet, om inte värre feghet - att vara i den andra kategorin.
Men att jag själv i min personliga inre resa har börjat inse att det finns en balans - jag behöver inte välja mellan mig själv och andra.
Jag kan välja båda, glädja båda utan att kränka någon eller skada någon.

Jag får tillbaka mer av mig själv genom att börja handla, tänka och agera osjälviskt utan krav på något tillbaka. Det ger mig inre tillfredsställelse och välmående, gör mig starkare, tryggare och självständigare - och detta UTAN att det ska innebära att jag kör över mig själv!

Hahaha.. Men ååhh bla bla bla nu kokade min hjärna över av allt dravvel å babbel plus att de 3 musketörtanterna kicki danielsson å lotta "kär å galen" (+ en 3e) började tjuta nån bedrövlig låt som jag dessutom slår vad om att Jessica tyckte om förstås.

Ber om ursäkt för ett virrvarr av mina inre tankar! Haha :)
 
Ajöss ajöss halleluja moment.
//Freud, Dalai Lama, Carola/Gud.. you name it.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0