ut-talat.

Jag är en sådan som jag själv anser - ganska enkel och lättsam - person. Vilket gör att jag har väldigt svårt för att härda ut komplicerade och ostabila människor som blir sur i tid och otid för allt och inget. Enligt mig går det faktiskt ut på att att både ge och ta - vilket innebär att man inte kan räkna med att hela tiden daltas med eller att man hela tiden ska få som man vill och om man inte får som man vill så blir man sur - och att andra ska anpassa sig efter en. Dålig energi som drar ner andra!
Jag anser själv - att jag har stor respekt för andra och är ganska försiktig (ödmjuk) mot andra - vilket också gör att jag har svårt för människor som anser sig själv ha rätten att köra över andra och köra sitt eget så kallade "race" - visst är det ok att köra sitt eget race och skita i andra men då får man nog i slutändan ändå räkna med att man slutar upp själv för att ingen j-vel orkar med en. "Jag har alltid rätt och andra har fel - attityden" fungerar inte i längden - kan man inte anpassa sig efter andra och "offra" sig eller "lägga sig" efter andras viljor (utan att sura ihop) - eller framför allt; respektera andras viljor och respektera att alla är olika så kommer man nog inte långt. Som sagt - ge och ta. Då tycker jag att de känns mycket mycket bättre att ge.
Nej sådana människor bidrar med negativ energi och drar bara ned även mig i den energin så tack och hej. Bortskämd, egoistiskt och gnällig slutade man vara vid 10 års åldern. Kan man inte stå på egna ben och vara självständig vid våran ålder är det bara tragiskt. Och pinsamt.



Det var dagens ord och inga visor från mig!

Kommentarer
Postat av: jess

oj men oj... Vem är arg? och på vem. Sånthär är jag för nyfiken för att undgå=) ?

2010-03-12 @ 19:07:37
Postat av: Anna

Jag tror det är Maria och jag är rädd att hon är arg på mig för att jag inte har ringt tillbaka?? Ringer sen idag, jobbar nu!!

2010-03-13 @ 07:56:14
Postat av: Anna

Eller förresten, jag är ju inte sur å jag tror inte jag brukar köra över folk. Har det varit en dålig dag på jobbet? Tänk på att när man stöter på såna bittra människor så har dom förhoppningsvis bara en dålig dag om inte annat så är det dom det är synd om för det kan inte vara så roligt att gå omkring så.

2010-03-13 @ 08:03:33
Postat av: Lindha

Bra sagt Anna!

2010-03-13 @ 08:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0