E-day och BB

Idag har vi haft E-day, arbetsmarknadsdagen för ekonomer, på skolan. En dag när man ska mingla och få goodie-bags och eventuellt träffa sina framtida arbetsgivare. Föreläsningar om entreprenörskap, aktiespararkurser, investeringsstrategier och vägen till arbete inom EU:s institutioner. Matnyttigt, absolut. Men det bästa av allt var att Blondinbella var där och föreläste. Här snackar vi entreprenörskap på hög nivå!


Hon berättade bland annat om sin stratagi när det gäller antal inlägg om dagen och vad de ska innehålla.

Morgon: Mest unga tjejer som läser. Här har ingen tid och ork att läsa komplicerade och mastiga inlägg så här brukar hon slänga in en "Dagens outfit" eller "Det här åt jag till frukost".

Lunch: Här är det mest lite äldre tjejer som är i karriären som läser bloggen över lunchen som intas framför datorn. Därför lägger Bella in ett "skrytinlägg" här. "Veckans to do-list", "De här och de här tv-programmen ska jag vara med i", "Den här och den här intervjun ska jag göra idag".

Eftermiddag: Människor är trötta och vill hem från skolan, jobbet. Här tycker hon att det är läge att provocera lite och slänger in "Titta vilken dyyyyyr lunch jag åt idag", "Jag ääääääälskar päls!", "Jag dricker Moët varje daaaaag!".

Kväll: Eftersom hon har provocerat människor med sitt tidigare inlägg så vill hon ju att folk ska gilla henne och tycka att hon är smart igen. Nu har man ju även ätit middag och ska varva ner lite och mysa så man är på bättre humör. Här kommer det oftast ett "Så förbättrar du din självkänsla" eller "Så får du MVG i alla ämnen".

Sen kväll: Här kommer det ett inlägg som representerar Isabella och inte Blondinbella. Ett personligt inlägg ungefär som "Jag och Nils har gjort slut".





Jaaa tjejer så nu vet vi hur vi ska bli miljonärer på bloggen, check på den!

PUSS
AB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0