Husfrulighet?

Får ett mail av Jessica på Facebook där hon glatt tillkännager att hon bjuder in oss till ljusparty med tillhörande bak. Hon föreslår att vi alla ska baka något och ta med oss och sedan byta med varandra så att när kvällen är slut och alla ljus är inhandlade så ska alla ha en massa små påsar med allt möjligt gott att ta med sig hem.


Detta är mailkonversationen som följer:

Lindha - ja alltså jag kommer ju gärna men det blev ju lite delade meningar igår om själva bakandet.. ska se vad jag kan hitta i mommas frys eller på ica då.

Maria - vadå, får man handla och ta med eller är du bara grinig lindha?! : )

Andréa - Jag kommer! Mysigt!

Lindha - men jag kan ju verkligen verkligen verkligen inte baka... å durå andréa?? kan väl inte påstå att du e kung på bakning heller hehe... du springer till mamma din du å jag till momma.

Maria - Men hallåååååå! om JAG ska ge det ett försök får fan ni också göra det! : )

Jana - Jag kommer gärna. Jag är sämst på att baka. Jag gick " sommar kurs " förra sommaren. Kunde visst inte ens läsa av DL måttet. Men JA, jag ska baka ngt Jessica. ;) Ätning sker på egen risk.

Andréa - Men ursäkta mig. Lindha vad kommer du här och säger för något?! Jag kan visst baka! Pepparkakor nu senast i helgen och sen vill jag minnas att jag bakade en finfin uppsättning chokladbollar till dig på din födelsedag! Dom dög.

Lindha - aa men vi får inte baka negerbollar på detta event för de e inte julbak, så de räknas väl inte.

Maria - men va?! shit, i'm körd med stort K.


Ja. Man kan ju i alla fall inte säga att vi är husfruar med stort H. Och dom som mot all förmodan  tror att dom är husfruar blir snabbt nedtagna på jorden av Lindha.

Tur att vi har tjejer som Jessica, Anna och Karin i sällskapet. Dom får representera husfruligheten i vårt gäng.


PUSS
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0