Brr...

Tog en promenad med Nele i morse. Det är ju så härligt när det är så fint väder. Men kallt!


                                                 


               

Tomten jag önskar mig täckbyxor och en täckjacka i jul. Och om jag skulle få det så skulle jag till och med kunna överväga att ha på mig det när jag promenerar med Nele till stan... Jahapp. Det är så här man vet att man är vuxen. När man prioriterar att vara varm istället för snygg. När man prioriterar att de nya skorna man köper ska vara sköna och gångbara framför att ha skyhöga klackar. När man prioriterar att kunna böja sig framåt utan att visa halva rumpan framför att ha de senaste superlåga jeansen.

Mamma tvingade på mig mössa när jag skulle till skolan och jag var sååååå arg. 10 år eller något. Kom dock på bästa knepet. Jag tar av mig mössan innan jag kommer fram till skolan! Problemet var att skolan låg tvärs över gatan vilket resulterade i att jag tog av mig mössan så fort jag kom ut från huset utan en tanke på att mamma kanske misstänkte att något var lurt eftersom jag hade satt på mig mössan utan att bråka och därför spanade ut genom fönstret. Men hon sa aldrig något. Kanske delvis för att jag skulle få känna mig lite smart med min masterplan och delvis för att mamma innerst inne vet att jag inte ser klok ut i mössa.

Och varje gång jag åker till Östersund nu så står jag i valet och kvalet mellan att ta på mig dunjackan för att vara mer varm och mindre snygg eller pälsen för att vara mindre varm och mer snygg. Hittills har jag tagit pälsen varje gång...

Så man kanske inte är riktigt vuxen trots allt. Fan vad skönt.

PUSS
AB


Kommentarer
Postat av: A

Fiiina bilder!

2010-11-23 @ 10:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0