Händer varje dag - flera gånger

Kund - Jag vill ha numret till xx i xx
Jag - Vill du att jag skickar det på sms till dig och kopplar?
Kund - NEJ. Jag vill att du kopplar... och smsar!

Det är bara att köpa det och säga med ett leende. "Ja men då gör jag så"



En del är ju faktiskt ganska söta. Sent igårkväll ringde en gammal tant. Hon hade tittat på en film (säkert en brittiskt deckare) och dom hade nämnt ordet ipod. Eftersom hon inte visste vad det var och inte hittade ordet i sin engelska ordlista så ringde hon oss.

Det började med att hon frågade vad pod betydde på engelska. Jag googlade på det och fick fram att det betydde "grej" "mojäng". Du mumlade hon nåt om internetmojäng och lät lite som ett frågetecken. En del personer behöver man dra saker ur och när jag slutligen, vilket jag även misstänkte, fick fram att det var ipod hon hade hört så berättade hon att hon hade listat ut att i-et betydde internet och därför tänkt lägga ihop 1+1. Hon var ju så fundersam över vad en iPod va och för att göra det enkla ännu enklare så förklarade jag att det är ungefär som en bärbar kasettspelare.


L - Nu vet du ungefär vad du eventuellt har framför dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tålamod verkar ju krävas å de e ju nåt jag har.. typ ibland.

2010-10-28 @ 11:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0