Det ena eller det andra...

Åh, jag har svårt att bestämma mig. Ska man våga chansa?

Är så jäkla sugen på att göra en säsong i Åre. Men det skulle innebära att jag säger upp mig från jobbet, bara är garanterad en fast månadsinkomst fram till maj och sedan måste söka nytt igen. Till råga på allt så har jag precis tackat ja till att börja jobba natt. Något som jag velat ända sen jag kom tillbaka hit. Pengarna är mycket bättre och jag trivs med nattschema. Dessutom har jag ju även inhandlat en lägenhet som jag inte bara kan strunta i att betala av varje månad.

MEN
, och det är verkligen ett stort men, jag måste komma härifrån. Jag måste först och främst komma ifrån det här jobbet, inte så att jag vantrivs, men jag har fastnat. Jag vill ju inte sitta i telefon resten av livet. Jag måste prova på nåt nytt för att komma i underfund med vad jag vill bli när jag blir stor. Det är iaf så jag inbillar mig att det är. OCH jag vill gärna bo i Åre en vinter.

Såå, summan av kardemumman. Det kanske är dags att chansa och att se vart det leder. Om jag inte gör det nu så kommer det ta en evighet innan nästa chans kommer, det blir väl isånafall nästa höst som jag trampar på samma ställe och har samma funderar. Bara det att jag har blivit ännu äldre.... nää, ingen åldersnoja eller 25årskris här inte! Haha.

Äh, jag hyr ut lägenheten! Vill någon hyra en supermysig 2:a i centrala Östersund? Vi kan säga 4800 i månaden. Möblerad. På obestämd tid. Från och med...hm.. 1 december!

/AL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0