Dra mig baklänges

Igår var det ju dags för ridlektionspremiären det här decenniet. Herregud vilka nervösa tjejer det var som begav sig mot Ås ridskola igår. Vi kom dit och kände oss som utbölingarna som inte hade koll för 5 öre. Skulle vi sadla hästarna, hade dom egna borstar eller gemensamma? Skulle vi lägga ut bommar? Hur fan ska benskydden sitta?

Ja det var många frågetecken men när alla dom hade benats ut satt vi till sist på varsin häst i ridhuset. Jessica fick rida en häst som hette Sven, han var trött men blev lite piggare när hon fick ett spö i handen. Jenny fick en häst som hette Phil Spector tror jag och Zara fick Avalon som också var lite grinig. Han grisnitade vid galoppfattning så jag och Portos rammade rätt in i bakdelen. Ja just det, Portos fick jag. Han var största och äldsta hästen på ridskolan och jag tyckte jag kämpade på rätt bra när jag ryktade och sadlade honom helt på egen hand. Men när jag skulle sitta upp på honom klarade jag det inte riktigt på egen hand utan fick ta hjälp av en pall! Haha! Det var så sinnessjukt jobbigt, kämpade och kämpade som fasen för att få honom i galopp, för att få honom att hålla galoppen, för att inte skumpa så fruktansvärt mycket. Ja, för att överhuvudtaget överleva timmen.

När jag kom hem var jag helt mör i kroppen, somnade så fort jag la mig i sängen vilket var runt tio. Sedan vaknade jag halv fyra inatt med datorn i sängen och värk i hela kroppen. MEN, jag längtar redan till nästa onsdag då vi ska hoppa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0